Sposoby na skalowanie biznesu poprzez influence marketing

Czy kiedykolwiek patrzyłeś na produkt i zastanawiałeś się, dlaczego był on tak popularny wśród konsumentów? Być może było to coś, co ludzie uważają za przydatne w ich codziennym życiu, a może dlatego, że był wspierany przez celebrytę lub kogoś popularnego. Ten ostatni jest znany jako „influencer marketing”, o którym będziemy mówić w tym artykule.

Mówiąc najprościej, influencer marketing to strategia marketingowa, w której firmy i marki współpracują z gwiazdami, blogerami i innymi popularnymi osobistościami mediów społecznościowych. Odbywa się to poprzez dotarcie do większej publiczności i zachęcanie ich do zakupu produktów poprzez influencerów, którzy popierają te produkty.

Oto kilka powodów, dla których powinieneś rozważyć wykorzystanie influencer marketingu dla swojej marki:

  • Pomaga firmom dotrzeć do większej publiczności.
  • Zwiększa ruch na stronie internetowej.
  • Poprawia zaufanie klientów do Twojej marki.
  • Pomaga zdobyć więcej leadów.
  • Pomaga napędzać sprzedaż i generuje lepszy ROI.
  • Wzrasta liczba osób śledzących Twoją firmę w mediach społecznościowych.

Znajdź odpowiednich influencerów, którzy będą reprezentować Twoją markę

Pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić, jest znalezienie influencerów, którzy będą właściwie reprezentować Twoją markę. Ich ogólna tematyka powinna być odpowiednia do Twojej, ponieważ chciałbyś, aby ich odbiorcy byli zainteresowani tym, co promują. Dodatkowo, należy również zdecydować, czy chcesz pracować z mikro-influencerów lub tych z masywnych zwolenników.

Po pierwsze, musisz ustalić główne cele swojej kampanii marketingowej, ponieważ pomoże Ci to znaleźć odpowiedniego influencera do współpracy, więcej doczytasz na https://efectownia.pl/prowadzenie-social-media/. Cele te muszą być mierzalne, osiągalne, określone w czasie, istotne i zdefiniowane. Po drugie, bądź konkretny z influencerem, którego masz na oku. Określ przedział wiekowy, płeć, markę, bazę fanów, liczbę followersów i lokalizację.

Kiedy już określisz te czynniki, nadszedł czas na poszukiwanie odpowiedniej osoby, która będzie reprezentować Twoją markę.

Kilka sposobów na znalezienie influencera

  • Poprzez ręczne wyszukiwanie. Wybierz platformę lub kanał, na którym chcesz promować swoje produkty. Według Mediakix, Instagram prowadzi z 89%, jeśli chodzi o najbardziej popularny kanał do wykorzystania w influencer marketingu. YouTube jest na drugim miejscu z 70%, Facebook na trzecim z 45%, Blogi są na czwartym miejscu z 44%, a Twitter jest piąty z 33%.
  • Przyjrzyj się swojej konkurencji. Odwiedź strony swoich konkurentów i zobacz, z jakimi influencerami współpracują. Nie powinieneś współpracować z tymi samymi osobami, z którymi oni współpracują – możesz jednak poszukać influencerów, którzy działają w tej samej niszy i skontaktować się z nimi.
  • Spróbuj użyć narzędzia. Możesz również użyć narzędzi do znalezienia odpowiednich influencerów, którzy będą reprezentować Twoją markę. Według Social Media Today, niektóre z najlepszych z nich do wykorzystania to Awario, Klear, Traackr, Upfluence i BuzzSumo.

Poproś influencera o promowanie Twojej historii

Jest to szczególnie ważne dla marek, które dopiero zaczynają i próbują skalować biznes poprzez influencer marketing. Poproś osobę, z którą współpracujesz, aby pomogła Ci wypromować Twoją markę. W ten sposób możesz zdobyć zaufanie ludzi, co z kolei pomoże Ci usprawnić działania związane z pozyskiwaniem klientów. Nie wiesz jak pozyskać więcej klientów, sprawdź https://efectownia.pl/prowadzenie-social-media/ – specjalistów od social media i pozycjonowania.

Opowiadanie swojej historii to świetny sposób na komunikację z odbiorcami i budowanie z nimi silnej więzi. Influencerzy mogą pomóc Ci opowiedzieć swoją historię w sposób, który jest bardziej autentyczny i przekonujący.

Usiądź z wybranym influencerem i porozmawiaj o swojej marce i firmie. Zapytaj ich, czy mogą ją promować i jaka metoda ich zdaniem najlepiej sprawdzi się w ich kanale. . Kiedy już skończysz burzę mózgów, możesz zacząć pracować nad materiałem z influencerem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here