Firma powinna być nie tylko dobrze zorganizowana pod kątem usługowym, ale również zadbana wizualnie, zwłaszcza gdy podejmujemy w jej siedzibie klientów. Wiele przedsiębiorstw inwestuje obecnie w budowanie pozytywnego wizerunku, wraz z identyfikacją wizualną, a zapomina o tak prozaicznych kwestiach jak zadbanie o czystość w samym budynku.

Tymczasem zatrudnienie osób do sprzątania, zarówno w małym biurze, jak również i tym wielkopowierzchniowym jest po prostu niezbędne. Warto zastanowić się, czy lepszym rozwiązaniem będzie zatrudnienie firmy zewnętrznej, która posiada swój sprzęt, czy też raczej zainwestowanie w wózki serwisowe do sprzątania oraz pracowników na stałe związanych z naszym przedsiębiorstwem.

Dlaczego czystość jest ważna?

Pytanie prozaiczne, prawda? Okazuje się, że nie do końca. Prowadzenie biznesu wymaga nie tylko dbania o wizerunek oraz wszystkie kwestie związane z klientami, ale również zatroszczenia się o komfort pracowników. Z jednej strony konkretne obowiązki narzucają nam Kodeks Pracy oraz przepisy BHP. Z drugiej każdy przedsiębiorca powinien zdawać sobie sprawę z tego, jak istotne jest dbanie o komfort fizyczny i psychiczny pracownika – głównie dlatego, że przekłada się to bezpośrednio na efekty jego pracy. I tak, ogólnie pracownik powinien mieć dostęp do przestrzeni, z której może skorzystać np. podczas przerwy do przygotowania sobie gorącego posiłku bądź napoju. Co więcej, do jego dyspozycji niezbędna jest oczywiście również toaleta. Wszystkie te przestrzenie, łącznie z powierzchnią biurową, wymagają systematycznego dbania o ich czystość. Zatrudnienie pracownika, zakupienie wózków serwisowych do sprzątania i niezbędnej chemii czy zainwestowanie we współpracę z firmą sprzątającą można uznać za bezpośredni rozwój firmy.

Firma zewnętrzna czy pracownik?

Ta kwestia powinna być rozpatrzona indywidualnie. Jeśli wynajmujemy biuro w większym budynku, to zazwyczaj w ramach opłaty za najem posiadamy już usługę sprzątania. Możemy też wynająć firmę we współpracy z innymi przedsiębiorstwami mającymi siedziby w danym miejscu. Zaletą tego rozwiązania jest fakt, że firma zewnętrzna posiada niezbędny sprzęt oraz produkty do sprzątania. Nie każdy jednak będzie chciał wpuścić obcą osobę zatrudnioną w innej firmie do swojej przestrzeni biurowej, gdzie dostępne są m.in. dane osobowe kontrahentów czy klientów. Tutaj o wiele korzystniejsze wydaje się zatrudnienie pracownika i wyposażenie go w wózki serwisowe do sprzątania, chemię gospodarczą oraz podpisanie z nim umowy o tajności danych. Oczywiście, nie usuwa to obowiązku przechowywania dokumentów w sposób zabezpieczony.

Podsumowanie zagadnienia

Jak widać, sprawa jest dość jednoznaczna: wszędzie, gdzie mowa o dostępie do danych wrażliwych, lepszym rozwiązaniem jest zatrudnienie pracownika. Wiąże się to z udostępnieniem mu przestrzeni magazynowej, a także wózków serwisowych do sprzątania o wymiarach dopasowanych do potrzeb czy niezbędnej chemii. Z kolei w przypadku, gdy biuro jest niewielkie i wynajmowane, a przestrzeń wspólna obsługiwana przez posiadacza budynku – warto o czystość dbać we własnym zakresie, korzystając przy tym z usług firmy sprzątającej na wszystkich powierzchniach wspólnych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here